11.05.2019 597 0 newsdaily.org.ua

© alex-mit/iStock

На жаль, людство все ще володіє мінімальними знаннями про всесвіт, в якій ми живемо. Тим не менш поступово вчені і слідчі вивчають навколишній світ, роблячи дуже цікаві відкриття. Наприклад, з кожним роком ми все більше дізнаємося про космос. Звичайно, поки що нам вдалося вивчити лише крихітну частину космічного простору, але це тільки початок. Ось самі дивовижні факти про космос за версією видання Mashable.

Дивовижні факти про космос

Про що ви думаєте, коли дивитеся на зірки? Ймовірно, про те, що ми не одні у всесвіті? Звичайно, поки що на це питання у людства немає відповіді, але деякі відомі факти про космос дійсно здатні здивувати. Ось найцікавіші з них.

1. Нейтронні зірки обертаються зі швидкістю 600 оборотів в секунду

© mashable.com

Нейтронні зірки – це маловивчені космічні тіла, які прийнято вважати результатом еволюційного розвитку звичайних зірок. Вони складаються з нейтронної серцевини, оточеній невеликим шаром матерії. Дивно, але ці тіла можуть розвивати неймовірну швидкість обертання, аж до 600 оборотів в секунду.

2. У космічному просторі панує абсолютна тиша

© mashable.com

Звукові хвилі можуть поширюватися виключно за матерії, наприклад, по повітрю. Як відомо, у космосі немає атмосфери, тому звук просто не може поширюватися в міжпланетному просторі. Саме тому в космосі ви не зможете нічого почути.

3. У всесвіті існує незліченна кількість зірок

© mashable.com

Підрахувати кількість зірок, які існують у всесвіті, практично неможливо. Наприклад, фахівці НАСА намагалися обчислити, помноживши приблизну кількість зірок у Чумацькому Шляху на передбачувана кількість галактик. Вийшло число, в якому 19 нулів, але вчені сходяться на думці, що така методологія некоректна. Швидше за все, у всесвіті набагато більше зірок.

4. Сліди астронавтів місії Аполлон залишаться на Місяці практично назавжди

© mashable.com

Як відомо, на Місяці немає атмосфери, вітру і води. Це означає, що залишені астронавтами сліди будуть залишатися на поверхні природного супутника Землі практично вічно. Вчені вважають, що відбитки на місячній поверхні протримаються близько 100 мільйонів років, якщо, звичайно, їх не знищить якийсь метеорит.

5. Вага Сонця становить 99% маси Сонячної системи

© mashable.com

І справа навіть не в тому, що Сонце – це величезне космічне тіло. Наша зірка важить так багато з-за неймовірної щільності речовини. Коли Сонце загине, перетворившись в червоного гіганта, воно миттєво поглине Землю. Але хвилюватися не варто, адже станеться це приблизно через 5 мільярдів років.

6. Ми використовуємо незначна кількість сонячної енергії

© mashable.com

За останні 15 років використання сонячної енергії на Землі збільшується зі швидкістю близько 20% в рік. Тим не менш наша зірка виробляє значно більше енергії, ніж ми можемо використовувати. За годину на нашу планету потрапляє приблизно таку кількість енергії, яку ми використовуємо за рік.

7. Якщо в космосі стикнуться два шматочка металу, то вони з'єднаються назавжди

© mashable.com

Цей дивовижний ефект назвали холодної зварюванням. Метали з'єднуються тому, що в космічному просторі немає атмосфери. У вакуумі оксиди не утворюються, тому будь-які металеві деталі миттєво з'єднуються між собою. Всі елементи космічних кораблів попередньо окислюються на Землі, щоб уникнути непередбачених ситуацій.

8. Церера – найбільший камінь в Сонячній системі

© mashable.com

Астероїд Церера, який іноді нав'язують карликовою планетою, має діаметр майже 1 тисячу кілометрів. Якщо говорити простіше, то площа поверхні цього космічного каменю порівнянна з площею території Індії та Аргентини.

9. Один день на Венері триває довше, ніж рік на Землі

© mashable.com

Справа в тому, що Венера дуже повільно обертається. Доба на цій планеті триває трохи довше, ніж один рік на Землі. Крім цього, на Венері схід Сонця можна спостерігати на заході. Це пов'язано з тим, що планета обертається за годинниковою стрілкою.

10. Червона пляма Юпітера поступово зменшується

© mashable.com

За останні кілька років спостережень вчені помітили, що Велика Червона Пляма на Юпітері досить швидко зменшується. Справа в тому, що насправді це надпотужний атмосферний вихор, який був відкритий близько 400 років тому французькими астрономами.

11. Один із супутників Сатурна має двобарвне забарвлення

© mashable.com

Япет, один із 62 природних супутників Сатурна, є абсолютно унікальним космічним об'єктом. Справа в тому, що це одне з небагатьох тіл, що мають яскраво виражену двобарвне забарвлення. Вчені вважають, що це пов'язано з великою кількістю космічного сміття, який назбирався на одній стороні Япета.

12. Положення Полярної зірки буде змінюватися з часом

© mashable.com

Приблизно через 13 тисяч років ми більше не зможемо використовувати Полярну зірку для навігації. Справа в тому, що її положення на небосхилі поступово змінюється. Це пов'язано з явищем під назвою прецесія. Але навряд чи це стане проблемою, оскільки на небі з'явиться нова зірка, яка буде зберігати стаціонарне положення. Приймачем сьогоднішньої Полярної зірки стане зірка Вега.

Визначено найбільш гучний звук у всесвіті