15.05.2019 606 0 newsdaily.org.ua

Чому випивка здатна змінити ДНК і як переконати себе від неї відмовитися

Багато знають про шкоду алкоголю, але і не здогадуються про те, який він великий. Ми хочемо поділитися з вами даними дослідження, яке з'ясувало, що алкоголь здатен змінити ваші клітини і збільшити тягу до спиртного. Ми також розповімо про те, як кинути пити і сказати собі «ні», що допоможе вам уберегти своє здоров'я.

Як випивка впливає на вашу ДНК

© Pixabay

Що пияцтво робить з вашими клітинами? Це питання, яке ви, можливо, ніколи раніше не ставили. Але нове дослідження вивчив це питання і виявило, що випивка викликає стійкі зміни у вашій ДНК, що, в свою чергу, може призвести до того, що ви будете хотіти пити алкоголь ще більше. Результати дослідження були опубліковані в журналі Alcoholism: Clinical & Experimental Research.

Дослідження провели вчені з університету Рутгерса і Єльського університету. Їх значимість безцінна: вони можуть привести до нових, більш ефективних способів лікування розладу, пов'язаного з вживанням алкоголю, і запобігання розвитку його у тих, хто піддається ризику.

Автор дослідження і Діпак К. Саркар повідомив, що найголовніше, що вони виявили – це стійкість змін генів після випивки. Саркар і його команда аналізували зразки крові у некурящих помірно питущих людей, непитущих і алкоголіків, які брали участь у триденному «експерименті з поведінкової алкогольної мотивації».

• Як проходило дослідження?

Кожен учасник піддавався впливу різного типу візуальних сигналів: нейтральне зображення, то, що було пов'язано з алкоголем, і те, яке було пов'язане зі стресом.

Після цього учасникам були показані барила пива, після чого був проведений дегустаційний тест, щоб зафіксувати мотивацію кожної людини до вживання алкоголю. В ході аналізу крові вчені хотіли поглянути на POMC та PER2, два гени, які, як вважають, пов'язані з алкогольною поведінкою. PER2 впливає на біологічний годинник організму, а POMC регулює вашу систему реагування на стрес.

Відбулися зміни в обох цих генах у учасників з важким пияцтвом за допомогою метилювання ДНК, процесу модифікації генів. Також була знижена експресія цих генів у зразках крові.

• Пияцтво – велика проблема
© OcusFocus/IStock

Саркар сподівається, що результати дослідження допоможуть виявляти людей з проблемами і запобігати пияцтво надалі. Пияцтво завжди було проблемою мільйонів людей по всьому світу. Надмірне вживання алкоголю може призвести до цілого ряду проблем зі здоров'ям: від ненавмисних травм і підвищеного ризику захворювань, що передаються статевим шляхом, до проблем з пам'яттю і навчанням.

До того ж алкоголь коштує дорого. За даними CDC, споживання алкоголю в 2010 році обійшлося Сполученим Штатам 249 мільярдів доларів.

Доктор філософії з Інституту геномної медицини клініки Клівленда Анджела Тинг вважає, що дослідження Саркара ще належить детально вивчити. У цьому дослідженні розглядаються вживання алкоголю і пов'язане з ним поведінку з урахуванням епігенетичних змін. Воно не говорить про що-небудь, що стосується генетичних ризиків або генетичних змін.

На її думку, дослідження підтвердило те, що вживання алкоголю може змінювати експресію генів за допомогою дії епігенетичних механізмів, включаючи метилювання ДНК. Тинг додає, що, враховуючи, що дослідження було зосереджено на потенційних зміни, які були виміряні в зразках крові, важко екстраполювати отримані дані, щоб допомогти людям в лікуванні алкогольної залежності.

Залежність значною мірою контролюється процесами, що відбуваються в мозку. Зміни, про які повідомляють вчені, не обов'язково відображають зміни в мозку. Анджела Тинг погоджується з тим, що потрібно провести додаткові дослідження і що це дослідження може бути потенційним маркером для моніторингу прогресу лікування наркоманії.

• Надія на майбутнє

Саркар визнає, що це дослідження все ще знаходиться на ранніх стадіях, але каже, що виявлене обнадіює. Він заявив: «У майбутньому нам потрібно з'ясувати, чи є метилювання гена, яке ми виявили, тривалим. Для цього потрібно провести додаткове дослідження». Вчені сподіваються з'ясувати, чи можна впливати на ці зміни, адже саме це допомогло б суспільству вберегти своє здоров'я і позбавитися від залежності.

Як кинути пити: 9 речей, які ви повинні сказати собі